تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین : از قدیم الایام، خانواده ها بر سر دختر یا پسر بودن فرزندان خود اختلاف هایی داشته اند. این عقیده وجود دارد که در قدیم و به دلیل احتیاج خانواده ها به نیروی کار مرد، تمایل خانواده ها به داشتن فرزند مذکّر بسیار زیاد بوده است. البته عقاید خرافی در مورد شوم بودن دختر و مانند آن هم در بسیاری از جوامع، در این امر نقش داشته است.

این روزها اگر چه عقاید فوق تا حدّی کمرنگ شده است؛ اما با اجرای سیاست های غلط تنظیم خانواده و کاهش تعداد فرزندان خانواده ها به یک یا دو فرزند، بار دیگر، تمایل به تعیین جنسیت دلخواه فرزند یا به قول معروف،  جور بودن جنس، در بین زوج ها شدت گرفته است.

«دختر و پسر ندارد. مهم این است که فرزند سالم باشد.» این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم. اما واقعیت آن است که اعماق دل افراد معمولا چیز دیگری می‌گوید. در واقع انسان موجودی انتخابگر است و آرزوی دیرینه‌اش این بوده که جنسیت فرزندش را خودش تعیین کند و به اصطلاح جنسش جور باشد.

برای تعیین جنسیت جنین می توانیم از چند روش استفاده کنیم که یکی از این روش ها روش تغذیه ای می باشد، در این روش که از دیر باز مورد تایید افراد بوده شما با استفاده از مصرف یک سری از خوراکی ها می توانید در تعیین جنسیت نوزاد خود دخالت کنید.

در روش طب سنتی معتقدند که با مصرف غذا ها مانند کاهو، توت فرنگی ، خرما، هل، زعفران … در هنگام باردار شدن به پسر شدن و مصرف ماست، ترشی، تخم مرغ… به دختر شدن جنین منجر می شود.

در این زمینه گفته شده است که پیش از بارداری برای دختردار شدن از خوراکی های حاوی دو ماده معدنی کلسیم و منگنز استفاده کنید که احتمال به دنیا آوردن دختر را افزایش می دهد.همین طور گفته شده است که پیش از بارداری برای پسردار شدن از خوراکی های حاوی دو ماده معدنی پتاسیم و سدیم استفاده کنید که احتمال به دنیا آوردن پسر را افزایش می دهد.

متخصصان طب سنتی معتقدند که دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج‌های جوان کمک می‌کند که جنسیت کودک خود را تا حد زیادی بتوانند تعیین کنند.

تعیین جنسیت جنین

این نشانه های نشانه پسر است،تعیین جنسیت جنین

اولیل حاملگی، اول صبح حالت تهوع نداشته اید. ضربان قلب نوزاد کمتر از ۱۴۰ در دقیقه است. در قسمت شکم چاق می شوید. شکم تان مثل یک توپ بسکتبال می شود.به غذاهای ترش و شور علاقه مند می شوید. به پروتئین، گوشت و پنیر ، علاقه مند می شوید.

پاهای تان سردتر از دوران قبل از حاملگی خواهدشد. موی روی پاهای تان سریع تر رشد می کند. دست های تان خیلی خشک می شود. پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن می کند. حاملگی برای تان بسیار خوشایند است.

 این نشانه های نشانه دختر است، تعیین جنسیت جنین

اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع خواهید داشت. ضربان قلب نوزاد حداقل ۱۴۰ در دقیقه است.در قسمت های ران و باسن چاق می شوید. شکم تان شکل هندوانه می شود. به غذاهای شیرین علاقه پیدا می کنید. به میوه ها به ویژه آب پرتقال علاقه مند می شوید.

در دوران حاملگی نسبتا حال خوبی ندارید. در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شوید. صورت تان بیش از همیشه جوش می زند. ته مانده نان را نمی خورید.

 روش PGD یا تعیین جنسیت پیش از لانه گزینی جنین

زمانی از این روش استفاده می شود که افزایش سن مادر و همچنین وجود بیماری های ژنتیکی در زوج های در معرض خطر باعث افزایش خطر بروز ناهنجاری های کروموزومی در نوزاد می شود، مثلا در بیماری هموفیلی.
این روش همچنین در خانم هایی که سقط های مکرر داشته اند، خصوصا در افرادی که سقط ها به دلیل ناهنجاری های کروموزومی رخ داده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.
در این روش، با دادن دارو به زن، تخمک ها را به صورت مصنوعی در محیط آزمایشگاهی رشد می دهند و بعد از عمل لقاح با اسپرم، جنین های تشکیل شده را در مرحله هشت تا شانزده سلولی مورد ارزیابی قرار داده و یک یا دو بلاستومر را جدا می کنند. به این ترتیب از تولد جنین های سالم با جنسیت مطلوب بدون افزایش احتمال بروز بیماری های ژنتیکی اطمینان می یابند. این روش با دو تا سه درصد خطا همراه است.

روش تغییر PH واژن

در برخی منابع، شستشوی واژان با ترکیبات خاص مانند سرکه یا جوش شیرین توصیه می شود. در محیط قلیایی، احتمال زنده ماندن اسپرم حاوی  Yبیشتر شده و پسرزایی افزایش می یابد و در محیط اسیدی، احتمال زنده ماندن اسپرم حاوی X و دخترزایی افزایش می یابد.