چگونه کودک از شیر بگیریم؟

چگونه کودک از شیر بگیریم؟ : از شیر گرفتن کودک هم زمان و شرایط جسمی و روحی خود را می طلبد ممکن است کودک و هم مادر دچار آسیب هایی شوند و به آن ها آسیب برسد.

این بستگی به شما دارد که تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و نوزادتان بهتر است ممکن است دلایلی را برای تصمیم گیری توقف شیردهی داشته باشید، مانند بازگشت به سر کار، یا باردار شدن و یا ممکن است مشکلاتی با نوزادتان داشته باشید، مانند زخم شدن نوک سینه زخمی که می تواند برای تغذیه از سینه دردآور باشد.از شیر گرفتن کودک

 

از شیر گرفتن کودک

 

اگر در حین شیر دادن رنج می برید، اما دوست دارید ادامه دهید و یا اگر احساس می کنید که به اندازه کافی نمی توانید ا شیردهی را ادامه دهید، ابتدا با مسولان بهداشتی خود و یا متخصص تغذیه صحبت کنید او می تواند به شما توصیه های عملی در مورد غلبه بر مشکلات بدهد.

بهترین زمان برای متوقف کردن شیردهی چه زمانی است؟

وقت یا زمان مناسبی برای متوقف کردن شیردهی وجود ندارد. مطمئن شوید که هم شما و هم فرزندتان شاد هستید، احتمالاً تنها قاعده شما هستید اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید، این مطلب ممکن است به شما کمک کند بدانید که چگونه شیر سینه می تواند به نفع کودک یا کودک نوپای شما باشد.

بهتر است برای شش ماه اول عمرش چیزی جز شیرسینه به نوزادتان ندهید بعد از آن، می توانید غذاهای جامد خود را در کنار شیر خود به او بدهید. نوزاد شما هنوز به شیر مادر به عنوان منبع اصلی تغذیه و کالری در سال اول خود نیاز دارد.

تا زمانی که شیردادن از سینه را حفظ می کنید، نوزادتان به لذت بردن از فواید سلامتی آن، از جمله محافظت از عفونت و امراض، ادامه خواهد داد. همچنین شواهدی وجود دارد که شیردهی به کودک شما کمک می کند تا اولین غذای جامد خود را هضم کند.

زمانی که تصمیم گرفتید، به تدریج تغییرات را ایجاد کنید این به بدن شما زمان می دهد تا درست کردن شیر را تنظیم کنید و به نوزادتان با بطری یا شیر خشک شیر بدهید.

دادن شیر از سینه می تواند یک تجربه احساسی باشد و ممکن است احساسات متفاوتی نسبت به آن داشته باشید ممکن است احساس ناراحتی کنید، اما خوشحال هم باشید.خبر خوب این است که توقف شیردهی به پیوند نزدیک شما و نوزادتان پایان نمی دهد در حقیقت، شیردادن از سینه تنها سرآغاز روابط بسیار ویژه شماست.

از تغذیه‌ی مناسب برای کودک استفاده کنید

خانم‌هایی که کودکان زیر یک سال خود را از شیر می‌گیرند، باید از شیرخشک یا شیر یک خانم دیگر برای تغذیه نوزاد استفاده کنند.

کودکان بزرگ‌تر از ۶ ماه همچنان به تغذیه با شیرخشک یا شیر خانم دیگر احتیاج دارند، اما می‌توانند در کنار آن از غذاهای جامد مناسب با سن خود تغذیه کنند. کودکان زیر یک سال به‌هیچ‌عنوان نباید از شیر گاو، شیر سویا یا هر نوع محصول مشابه دیگر استفاده کنند.

نوزادانی که غذای جامد می‌خورند، باید میزان مناسبی از پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی دریافت کنند. والدینی که در این زمینه نگران هستند می‌توانند در مورد تغذیه و میزان کالری دریافتی کودک با پزشک متخصص اطفال مشورت کنند.

ممکن است بعضی کودکان به‌طورمعمول به‌میزان کافی آهن و ویتامین D دریافت نکنند و برای جبران به مولتی‌ویتامین و سایر مکمل های غذایی نیاز داشته باشند.

از شیر گرفتن در شب

زمانی که کودکان بین ۶ ماهگی تا یک سالگی قرار دارند، معمولا شب‌ها کمتر از شیر مادر تغذیه می‌کنند. این روند «از شیر گرفتن شبانه» نامیده می‌شود و به مادر این فرصت را می‌دهد تا مقدار بیشتری استراحت کند و در طول روز بهتر فعالیت‌هایش را انجام دهد. مادران می‌توانند از همین زمان برای از شیر گرفتن کودک استفاده کنند.