چگونه ترک های بارداری را از بین ببریم

چگونه ترک های بارداری را از بین ببریم؟ :بارداری یکی از شادترین دوران زندگی یک زن است اما ترک های پوستی که در این شرایط ایجاد می شود می تواند ظاهر ازاردهنده ای برای افراد داشته باشد. خبر خوبی برایتان داریم.راه هایی برای درمان ترک‌هایی که به خاطر بزرگ شدن شکم در بارداری ایجاد می شوند، وجود دارد؛ آن ها را بهتر بشناسید.ترک‌های بارداری، خطوطی فشرده روی پوست هستند که اغلب در ماه‌های آخر بارداری که شکم به سرعت بزرگ می‌شود تا کودک در حال رشد را در خود جای دهد، روی آن ایجاد می‌شود. ترک‌های بارداری در اثر تغییر بافت ارتجاعیِ زیر پوست ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها بسته به پوست شما به رنگ صورتی، قهوه‌ای مایل به قرمز، بنفش، قهوه‌ای تیره می‌باشند که در آینده کم رنگ می‌شوند، اما کاملاً محو نخواهند شد.

ترک های پوستی زمانی رخ می دهد که بدن به طور ناگهانی وزن اضافی به دست می آورد یا از دست می دهد. در طول بارداری، با رشد جنین در داخل رحم، پوست بیشتر از ظرفیتی که دارد کشیده می شود و همین امر به ایجاد ترک های پوستی منجر می شود.

بهتر است چنین مشکلاتی را در مراحل اولیه درمان کنید. زمانی که ترک های پوستی در مراحل اولیه خود قرار دارند بهتر به درمان پاسخ می دهند. درمان های شیمیایی و جراحی زیادی برای پاک کردن این ترک های پوستی وجود دارد. با اینحال چنین درمان هایی خطرات زیادی در پی دارند و بسیار پرهزینه هستند. گزینه های امن تر درمان های خانگی وجود دارد که موثرتر و ارزان تر هستند.

از کجا باید بفهمم که ترک بارداری خواهم داشت؟

پیش بینی آن دشوار است. حداقل نیمی از زنان باردار این ترک‌ها را خواهند داشت، اما هیچ کس واقعاً نمی‌داند که چرا این ترک‌ها در برخی‌ها ایجاد شده و در برخی دیگر ایجاد نمی‌شود. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که ژن در این امر نقش بسزایی دارد؛ اگر مادر یا خواهرتان در دوران بارداری این ترک‌ها را داشته باشند، احتمال بروز آن در پوست شما بیشتر خواهد بود. احتمال ایجاد ترک بارداری همچنین به سرعت و میزان بزرگ شدن شکم در دوران بارداری بستگی دارد. الکس بوار کیمبال، استادیار بیماری‌های پوستی در دانشگاه هاروارد می‌گوید: «پوست خاصیت ارتجاعی زیادی دارد اما افزایش وزن که در زمان بارداری رخ می‌دهد ممکن است بسیار زیاد باشد و گاهی وقت‌ها بیشتر از حد توان پوست.» به همین دلیل احتمال ایجاد ترک بارداری در شما بیشتر می‌شود، اگر:

  1. وزنتان یک دفعه زیاد شود.
  2. چند قلو داشه باشید.
  3. بچه‌تان بزرگ باشد.
  4. مایع آمنیوتیک شما زیاد باشد.
زنان باردار همیشه از این موضوع وحشت دارند که ترک های پوستی شان هیچ وقت ناپدید نشود. اما زیاد نگران نباشید. درمان ها و راه حل های طبیعی و اسانی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. انتظار تغییر یک شبه را نداشته باشید. در این شرایط باید صبور باشید و به طور منظم از درمان های زیر استفاده کنید تا شاهد تغییرات مدنظر باشید.
چگونه ترک های بارداری را از بین ببریم
استفاده از روغن های طبیعی:
– روغن های حامل
– روغن بادام
– روغن آرگان
– روغن جوجوبا
– روغن خردل
– روغن نارگیل
– روغن کرچک
روغن های ضروری:
– روغن دانه انگور
– روغن شاهدانه
– روغن آووکادو
– روغن اسطوخودوس
– روغن گل رز
ترک پوست اصلاً از بین‌می رود؟
خبر خوش: ترک بارداری معمولاً در هفته ششم تا دوازدهم بعد از زایمان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. رنگ‌دانهٔ آن کم شده و به طور کلی روشن‌تر از پوست اطراف آن می‌شود (رنگ آن بسته به پوست متفاوت است)؛ اما بافت آن به‌‌ همان شکل باقی می‌ماند.