چگونه به نوزاد تازه متولد شده لباس بپوشانیم

چگونه به نوزاد تازه متولد شده لباس بپوشانیم : بدن نوزادان در مقابل گرما و سرما توان مقاومت ندارد بنابراین نحوه صحیح لباس پوشاندن به نوزاد در زمستان و تابستان از اصول ویژه مراقبت از نوزادان است که باید هر مادری بداند.

حفاظت نوزادان از محیط طبیعی اغلب مربوط به آماده سازی است حتی اگرچگونگی ایمنی جدیدترین عضو خانواده را دماهای شدید، بدانید ابتدا کمی گیج کننده است پس همیشه به یاد داشته باشید اگر سرما بخورید ، احتمال دارد نوزادتان سرما بخورد و اگر هوا گرم باشد، لباس پنبه ای به او بپوشانید ، این که هوا یخ زده باشد یا گرم می توانید با اضافه کردن یا در آوردن لباس آن را حل کنید. در این بخش از سبک زندگی نمناک هر آنچه که برای لباس پوشیدن نوزادتان باید بدانید گفته شده است .

مهم نیست که از سرما خوردن نوزادتان می ترسید فقط مطمئن شوید لباس به اندازه کافی به نوزاد پوشانده اید:
دقت کنید کودکتان کاملا ازسر تا پا پوشیده شده :
اگر به دستکش، کلاه، جوراب های ضخیم و پوتین های برفی نیاز دارید، مطمئن شوید نوزادتان آن ها را پوشیده است .
پتوهای بیرون را فراموش نکنید:
اگر با کالسکه بیرون می روید، یک لایه پتو می تواند پوشش باران کالسکه باشد، که نوزاد را از عناصر (گرما ، سرما ) محفوظ نگه می دارد .
بی خطر ماندن روی صندلی اتومبیل:
زمانی که به اتومبیل می رسید، کت حجیم کودک را درآورید چون می تواند در صورت وقوع حادثه بسیار دست و پاگیرشود. او می تواند چند لایه نازک و همچنین یک کلاه و دستکش در صندلی اتومبیل تن کند.
مراقب گرم شدن بیش از حد او باشید:
نوزادانی که لایه های خیلی زیادی ( از پتو یا لباس ) می پوشند در معرض خطر گرم شدن بیش از حد و ( سندروم مرگ ناگهانی نوزاد ) قرار دارند. اگر بیرون بودید، به محض اینکه داخل شدید ، لباس های زمستانی را در آورید( بله، حتی اگر خوابیده است. ).
دمای اتاق را خنک نگه دارید:
نوزاد را پس از خواب یا چرت کوتاه در رختخواب خودش بخوابانید . در زمستان یا تابستان، سعی کنید درجه حرارت اتاق را بین ۶۸ تا ۷۲ درجه فارنهایت حفظ کنید. برای اینکه مطمئن شوید نوزادتان راحت است، گردنش را چک کنید تا ببینید آیا بیش از حد عرق کرده یا نه.
از پتو در زمان خواب صرف نظر کنید. او را لباس گرم بپوشانید یا در کیسه خواب پوشش دهید، اما از پتو صرف نظر کنید ( جلوگیری کنیدSIDS تا از عوامل خطر).
روزهای گرم و مرطوب می تواند برای نوزادان نیز خطرناک باشد چون هنوز نمی توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند. در اینجا به این روش نگاه کنید که چگونه نوزاد کوچک خود را ایمن نگه دارید:
لایه ها را بردارید:
وقتی دما بالای ۷۵ درجه فارنهایت است، یک لایه برای بچه کافی است.سر نوزادان را با کلاهی سبک بپوشانید زیرا محافظت کودک در برابر نور خورشید بسیار مهم است.
در ادامه یک ویدئو برای آموزش قرار داه ایم: