چه کنیم تا جنین باهوش شود؟

چه کنیم تا جنین باهوش شود؟ همه ی ما میدانیم که رژیم غذایی زن باردار بر رشد فیزیکی جنین او تاثیر گذار است، ولی هیچ میدانستید غذایی که مادر میخورد بر هوش فرزندش نیز تاثیر دارد؟به عنوان یک مادر، شما باید مطمئن باشید غذایی که میخورید انرژی و منابع لازم را برای رشد جنینتان فراهم میکند.کودک باهوش می تواند آرزوی هرکسی باشد. همه شما ممکن است از نسخه های اطرافیان برای باهوش شدن فرزندتان استفاده کرده باشید.

چه کنیم تا جنین باهوش شود؟

 

چه کنیم تا جنین باهوش شود؟ قرآن بخوانید

در روایات بسیاری در کتب معتبر دینی از جمله «بحارالانوار» به مادران باردار سفارش شده حتی الامکان در زمان بیداری و هنگام خوابیدن با وضو باشند. طبیعی است که یاد خداوند باعث آرام قلب و ذهن آنان می شود و بر فرزندی که در شکم دارند نیز اثر مثبت خواهد گذاشت و او را از لحاظ ذهنی و روانی فردی آرام و باطمانینه می کند. همچنین سفارش شده است که مادر در طول دوران بارداری، در خواندن قرآن کریم مداومت داشته باشد. این کار علاوه بر این که بر خلق و خو و ظاهر زیبای فرزندش اثر می گذارد، هوش و ذکاوت او را نیز افزایش خواهد داد. در این مورد، علاوه بر تلاوت کل سوره های قرآن کریم، بر خواندن سوره های مبارکه حشر، حدید و مریم تاکید بسیار شده که برهوش نوزاد اثرگذار است. همچنین در کتاب «بحارالانوار» از امام محمدباقر و امام جعفرصادق (علیهما السلام) روایت است که ذکر و یاد خداوند توسط مادر باردار، بر میزان هوشمندی و رشد عقلی کودک تاثیر می گذارد.

با جنین حرف بزنید

پژوهشگران با مطالعه درباره اندازه مغز نوزادان به دنیا آمده متوجه شدند که صحبت کردن والدین و اطرافیان با جنین در دوران بارداری مادر می تواند باعث بزرگ شدن حجم مغز نوزاد و افزایش سطح هوش او در سالهای آینده و پس از به دنیا آمدن کودک شود.

در پژوهش ها مشخص شده است نوزدانی که صدای ضبط شده مادران خود را در دوران جنینی شنیده اند دارای مغزی بزرگ تر از نوزدانی بودند که تنها صدای پس زمینه را در حین جنینی شنیده بودند.

صحبت با جنین همچنین می تواند باعث افزایش مهارت های گفتاری او در سالهای بعد شود، صدای مادر جزو یکی از اولین تجربیات حسی نوزاد در حین رشد است و او همینطور می تواند صدای ضربان قلب مادر خود را نیز بشنود.

کار شناسان دانشگاه هاروارد که در این تحقیق حضور داشتند معتقد هستند که صدای مادر و اطرافیان جنین باعث افزایش قدرت مرکز پردازش زبان در مغز کودک می شود و در آینده سبب زود به راه افتادن زبان کودک برای برقراری ارتباط با اطرافیان می شود. و مادرانی که با جنین صحبت می کنند معمولا نوزاد باهوش و با استعدادی به دنیا می آورند.

وزن شما و هوش او

خیلی از خانم های باردار چاقی را در دوران بارداری تجربه می کنند و دچار اضافه وزن زیادی می شوند. بنابراین باید در دوران بارداری مراقب وزن خودتان باشید تا نوزادتان با وزن متعادلی متولد شود. افزایش وزن مادر در دوران بارداری با تولد نوزاد کم وزن در ارتباط است.نتایج تحقیقات نشان می دهد کودکانی که با وزن مناسب به دنیا می آیند از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند.

محققان بعد از بررسی تاثیر وزن در میان همه فرزندان خانواده به این نتیجه رسیده اند که ارتباط نزدیکی بین کاهش وزن نوزاد و کم شدن ضریب هوشی کودکان وجود دارد. بدین ترتیب معلوم شد فرزندانی که با وزن طبیعی و به موقع متولد می شوند از ضریب هوشی بالاتری برخوردار هستند.

مکملهای حاوی فولیک اسید از قبل از بارداری

مصرف مکملهای حاوی فولیک اسید از قبل از بارداری برای هر زنی که قصد باردار شدن دارد الزامی است. فولیک اسید یک ماده ی بسیار مهم است که در تشکیل سلولهای مغزی نقش دارد. مطالعه ای که در ژورنال انجمن پزشکی امریکا چاپ شد نشان میداد زنانی که ۴ هفته قبل و ۸ هفته بعد از بارداری اسید فولیک مصرف میکردند، احتمال تولد بچه های ناسالم از نظر ذهنی ۴۰ درصد کمتر بود.منابع طبیعی فولیک اسید عبارتند از اسفناج، عدس و غلات

غذاهای غنی از امگا سه

اسیدهای چرب امگا سه برای ساخت سلولهای عصبی ضروری هستند. سلولهای عصبی پیامهای عصبی را از مغز به قسمتهای مختلف بدن ارسال میکنند. منابع غذایی امگا۳ عبارتند از : ماهی، تخم مرغ، گردو، گوشت قرمز، اسفناج، لوبیا.