ورزش کردن در دوران بارداری

ورزش کردن در دوران بارداری :  ورزش در دوران بارداری خوب است و کاملا ایمن می باشد با این حال، تصور می شود که به اندازه سه چهارم زنان با بارداری سالم، تمرین کافی ندارند. ورزش روزانه به شما یا نوزادتان صدمه نخواهد زد و حتی ممکن است به پیشگیری از عوارض جانبی کمک کند همچنین ممکن است به شما کمک کند تا شانس خود را برای زایمان واژینال افزایش دهید.

ورزش در دوران بارداری نه تنها برای مادر بلکه برای کودک نیز فواید قلبی- عروقی به همراه دارد. ورزش مادر در دوران بارداری، اثرات مفیدی روی دستگاه عصبی خودکار قلب جنین دارد. دستگاه عصبی خودکار فعالیت های غیرارادی بدن مانند ضربان قلب، فشار خون، آهنگ تنفس را در اندام های داخلی کنترل می کند.

مهترین ورزش در دوران بارداری چیست؟

پیاده روی، شنا، و دوچرخه سواری بر روی دوچرخه ثابت ورزشی، همگی روش های خوب و ایمن ورزش هستند، تا زمانی که بیش از حد انجام ندهید.

یوگا بارداری و پیلاتس برای تقویت و تونینگ خوب هستند، هرچند شما باید یک معلم واجد شرایط داشته باشید ،که در زمینه بارداری آموزش دیده باشد.

سعی کنید نوع فعالیتی را که انجام می دهید ،متفاوت کنید، ترکیبی از ورزش های هوازی مانند شنا و پیاده روی و تمرینات تقویت و ترمیم، مانند یوگا و Pilates، ایده آل است.

هدف در مجموع حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت متوسط، در روزهای هفته است اگر فرزند کوچک دارید ،میتوانید در منزل نرمش های کوچک انجام دهید یا از برنامه های ورزشی استفاده کنید.