مصرف آجیل در دوران شیردهی

مصرف آجیل در دوران شیردهی : دوران شیردهی یکی از مهمترین دوران زندگی هر کودک است و مادر هر غذایی که مصرف می کند به طور مستقیم وارد شیر مادر می شود در ادامه موادی که باعث تغییر ترکیب شیر مادر میشود را خدمتتان معرفی میکنیم تا با آگاهی از مصرف آنها خودداری کنید تا کودکتان از شیر خوردن خود لذت ببرد و از عوارض وارد شدن این مواد به شیر مصون بماند.

مصرف قهوه  در شیردهی

زمانی که قهوه می‌نوشید (نوشابه یا چای) مقداری از کافئین به شیر شما راه پیدا می‌کند و از آنجا که کودکان قادر نیستند کافئین را به سرعت بزرگسالان دفع کنند، ممکن است منجر به تحریک سیستم بدن، بی‌خوابی و پیچیدگی شود. سعی کنید کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. حتی اگر خسته هستید قهوه ننوشید زیرا یک کودک بی‌خواب می‌تواند خستگی شما را بیشتر کند. حداقل سعی کنید قهوه را پس از شیر دادن بنوشید.

آجیل چیست؟

آجیل، دانه‌های انواع میوه‌ها بوده و دارای پوسته سخت می‌باشند که بسیار هم خوشمزه هستند. این دانه‌ها غنی از مواد مغذی ضروری برای بدن انسان بوده و همه افراد، در هر گروه سنی می‌توانند آن‌ها را به صورت خام یا بوداده مصرف کنند. بسیاری از آجیل‌ها مانند فندق، شاه بلوط، گردو و پسته در بازار موجود بوده و خوردن آن‌ها لذت‌بخش‌ترین کار دنیا محسوب می‌شود. این دانه‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و مصرف آن برای تضمین سلامت بدن، قلب و عروق همه افراد، به‌ویژه زنان بسیار مفید می‌باشد.

مزایای خوردن آجیل در دوران شیردهی برای مادر؟

به دلیل این که انواع آجیل‌ها یک منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع شده، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E، فیبر، استریول گیاهی، L-arginine هستند، مصرف تمام این مواد مغذی برای تضمین سلامت قلب مادران شیرده بسیار مفید است. همچنین، مصرف آجیل می‌تواند LDL یا سطح کلسترول بد خون را در بدن مادران کاهش داده و مزایای شگفت‌انگیزی را برای قلب آن‌ها داشته باشد. اما، مهم‌ترین مزایای مصرف آجیل در دوران شیردهی زنان به شرح زیر می‌باشد:

۱- مصرف آجیل از غلیظ شدن خون مادران شیرده جلوگیری نموده؛ در نتیجه خطر ابتلا به حمله قلبی را در آن‌ها به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد.

۲- L-arginine موجود در آجیل کمک می‌کند تا دیواره‌های شریان‌های مادران شیرده انعطاف‌پذیرتر شده و از لخته شدن و انسداد عروق خونی آن‌ها جلوگیری شود.

۳- همچنین، فیبر موجود در انواع مغزها برای تنظیم قند خون، کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مادران شیرده بسیار مؤثر و مفید است.

۴- علاوه بر این موارد، به دلیل این که انواع آجیل‌ها غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، مصرف آن‌ها به حذف رادیکال‌های آزاد در بدن مادران شیرده کمک کرده و از آن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.