قصد بارداری در ماه رمضان

قصد بارداری در ماه رمضان و حاملگی در ماه مبارک رمضان چگونه است؟

آیا می توانیم در ماه مبارک رمضان برای بارداری و حاملگی اقدام کنیم؟ آیا باردار شدن در ماه رمضان از نظر شرعی اشکال دارد؟ حکم نزدیکی در ماه مبارک رمضان چیست؟ آیا حکم اقدام به بارداری و حامله شدن در شب یا روز ماه رمضان متفاوت است یا نه؟ این دسته از سوالات ، سوالات رایجی می باشند که ذهن انسان ها را مشغول به خود می کند.

قصد بارداری در ماه رمضان

از جمله مسائل مهمی که در این باره مطرح می شود این است که چون پیش نیاز اقدام به باردار شدن و حامله شدن انجام عمل نزدیکی است ، اصولا آیا در ماه رمضان می توان نزدیکی کرد؟ حکم نزدیکی کردن در ماه رمضان چیست؟ این مساله بسیار مهم می باشد و بدون پاسخ دادن به این سؤال نمی توان در مورد اقدام به بارداری در این ماه تصمیم گرفت. پاسخ این سؤال از نظر شرعی این است که انجام عمل نزدیکی و آمیزش در روز ماه مبارک رمضان حرام است اما انجام این عمل در شب ماه مبارک رمضان اشکالی ندارد به طوری که حتی نزدیکی کردن در شب اول ماه مبارک رمضان مستحب شمرده شده و توصیه هم گردیده است. ممکن است برای بعضی عزیزان این موضوع مطرح باشد که زمان دقیق شب یا روز چه موقع است؟ برای دانستن دقیق مفهوم شب و روز از نظر شرعی می توانید به مطلب شبانه روز در ماه قمری مراجعه نمایید.

به طور خلاصه از نظر شرعی، زمان از لحظه اذان مغرب (به اعتقاد بعضی ها از غروب خورشید) تا لحظه اذان صبح را شب ، و زمان از لحظه اذان صبح تا لحظه اذان مغرب (به اعتقاد بعضی ها تا غروب خورشید) را روز می گویند. توجه به مفهوم دقیق شب و روز از نظر شرعی بسیار مهم می باشد.

باردار شدن درماه مبارک رمضان از نظر شرعی هیچ مشکلی ندارد،چنانچه هیچ مشکل جسمی و منع پزشکی وجود نداشته باشد . بارداری در ماه مبارک رمضان علاوه بر مبارک بودن ،فواید فراوانی برای جنین نیز دارد .بچه های رمضانی از نظر هوش و ذکاوت در سطح بالایی نسبت به سایرین قرار دارند .

نکته قابل توجه دیگر این است که باید به زمان نزدیکی در این ماه توجه خاصی کرد .بهترین زمان انجام عمل نزدیکی نزدیک صبح،یعنی ثلث آخر شب می باشد ،زیرا زن و مرد پس از عمل نزدیکی لازم است برای پاک شدن حتما غسل کنند ،همچنین یکی از شرایط روزه صحیح در ماه مبارک رمضان ،درک لحظه صبح با حالت پاکیزه می باشد .