فواید و عوارض طب سوزنی در دوران بارداری

فواید و عوارض طب سوزنی در دوران بارداری

فواید و عوارض طب سوزنی در دوران بارداری :تمایل و گرایش به درمان با طب مکمل و جایگزین در دوران اخیر رواج بسیاری داشته است. این گرایش بیشتر به این دلیل است که گمان می‌رود تعداد بیشماری از بیماریها، بدون هیچگونه عوارض جانبی با این شیوه‌ها درمان می‌شوند. طب سوزنی یکی از این شیوه‌های درمان است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان طیف وسیعی از مشکلات و بیماری ها دارد. در این مقاله همه اطلاعات مورد نیازتان در مورد فواید و عوارض مختلف طب سوزنی و کاربرد آن در دوران بارداری را در اختیار شما می گذاریم.

فواید طب سوزنی در دوران بارداری

طب سوزنی قادر است بسیاری از نشانه ها و عوارض بارداری را درمان و یا تسکین دهد.

  • استفراغ شدید دوران بارداری، وضعیتی است شبیه به حالت تهوع بسیار شدید صبحگاهی در بارداری. طب سوزنی می‌تواند به حل این مشکل بسیار کمک کند.
  • طب سوزنی خونریزی و لکه بینی اوایل بارداری را از بین می‌برد.
  • طب سوزنی همچنین قادر است از خستگی بارداری، میگرن، سردرد، سوزش معده و بسیاری دیگر از عوارض بارداری پیشگیری کند.
  • مادران بارداری که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند نیز پس از استفاده از این روش درمانی بهبود یافته‌اند.
  • کمر‌درد، درد پهلوها و پا درد پس از زایمان با استفاده از طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی، به خوبی درمان می‌شوند.
  • برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از طب سوزنی در حین زایمان می‌تواند به کوتاه تر شدن روند زایمان کمک کند.
  • طب سوزنی برای مادرانی که دچار تاخیر در زایمان هستند نیز مفید است. پس اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید در وقت طبیعی خود زایمان کنید، این روش به شما کمک می کند.
  • گفته می‌شود که طب سوزنی برای کاهش دردهای زایمان و تسهیل زایمان طبیعی نیز سودمند است.

عوارض طب سوزنی در دوران بارداری

بسیاری از مردم در مورد این روش درمان که در آن از سوزن استفاده می‌شود احساس  نگرانی می‌کنند. بصورت کلی همیشه بهتر است در موقع مواجهه با هر نوع بیماری از یک متخصص کمک بگیرید، خصوصا در دوران بارداری. زیرا این یک دوره مهم و حیاتی در زندگی شما است و لازم است که بهترین مراقبت و توجه را برای خودتان و همچنین فرزندی که در رحم شماست انجام دهید.  

بزرگترین سوال اینست که آیا طب سوزنی بی خطر است؟ خُب ، بله. برای اینکه طب سوزنی برای شما موثر و بی خطر باشد، باید مطمئن شوید که به کسی که در این زمینه تخصص دارد مراجعه می کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تحریک کردن نقاط خاصی از بدن ممکن است منجر به انقباضات رحمیشود که خطر سقط جنین را به دنبال دارد. از جلسات طولانی طب سوزنی اجتناب کنید و جلسات را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه محدود کنید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید. و اگر دچار حالت انقباض شدید، فورا آن را متوقف کنید.

بنابراین باید از شخص متخصص و تعلیم دیده برای این کار استفاده کنید و هرگز خودتان آن را امتحان نکنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که وی در مورد طب سوزنی برای دوران بارداری تجربه کافی داشته باشد.

با پزشکتان در مورد استفاده از طب سوزنی در حین زایمان مشورت کنید. برای دیدن گواهینامه متخصص طب سوزنی تردید نکنید، و وضعیت خود را به تفضیل برای او شرح دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما