راهنمای خرید کالسکه

راهنمای خرید کالسکه : زمانی که قرار است برای جنینیی که هنوز در رحمتان چرخ می زند خرید کنید و بدون آن که او را دیده باشید،نیاز ها و راحتی اش را در نظر بگیرید،کار از آنچه محققان تصور می کنند هم سخت تر می شود.به همین علت ما برای راحتی شما می خواهیم همه چیز را در مورد تهیه کالسکه کودک با شما در میان بگذتریم و این خرید دشوار را برایتان آسان تر کنیم.

کودک شما مسلماً برای شما از ارزش بالایی برخوردار می باشد و قطعاً شما به یک کالسکه متناسب با احتیاج های روز خود نیاز دارید و عمده مواردی که در انتخاب یک کالسکه باید به آن توجه داشت به دسته بندی های زیر تقسیم می شود:

  1. امنیت فرزندتان
  2. راحتی فرزندتان
  3. حمل و نقل راحت
  4. دارای سبد خرید
  5. دارای ترمز
  6. دارای سایبان
  7. امکان تنظیم ارتفاع دسته جهت آسایش والدین
  8. دارای چرخ های مقاوم جهت حرکت ایمن بر روی تمامی سطوح

راهنمای خرید کالسکه

کدام کالسکه امن تر است؟ راهنمای خرید کالسکه

امن بودن کالسکه به وضعیت چرخ ها،نوع ترمز و البته کمربند و جنس پارچه آن بستگی دارد. هنگام خرید از محکم بودن و البته زبر نبودن کمربند کالسکه مطمئن شوید و دقت کنید نگهدارنده ای که قرار است بین پاهای نوزادتان قرار گیرد، راحت و متناسب باشد. نوزاد شما در ماه های اول توانایی نگه داشتن خودش را ندارد پس هم به وجود تجهیزات ایمنی توجه کنید و هم ازسُر نبودن رویه کالسکه مطمئن شوید.

 امکانات کالسکه ها چقدر اهمیت دارند؟

کالسکه‌هایی که این روز‌ها در بازار پیدا می‌کنید، امکانات جانبی زیادی دارند که بسیاری از آن امکانات چندان به کار شما نمی‌آید. اگر فرزندتان بهار و تابستان به دنیا می‌آید، سایبان‌دار بودن کالسکه را مورد توجه قرار دهید و اگر در روزهای پاییز و زمستان قرار است در کالسکه بنشیند از مدل‌هایی که سایبان ضدآب یا چتر دارند استفاده کنید. سبد زیرین کالسکه هم برای قرار دادن ساک کودک و حتی کیف خودتان به کارتان می‌آید. پس ترجیحا یک کالسکه سبد‌دار انتخاب کنید.

امن بودن کالسکه به وضعیت چرخ‌ها، نوع ترمز و البته کمربند و جنس پارچه آن بستگی دارد. هنگام خرید از محکم بودن و البته زبر نبودن کمربند کالسکه مطمئن شوید و دقت کنید نگهدارنده‌ای که قرار است بین پاهای نوزادتان قرار گیرد، راحت و متناسب باشد. نوزاد شما در ماه‌های اول توانایی نگهداشتن خودش را ندارد پس هم به وجود تجهیزات ایمنی توجه کنید و هم از سر نبودن رویه کالسکه مطمئن شوید.

راهنمای خرید کالسکه:

کالسکه های دسته عصایی

این نوع کالسکه سبک‌تر از مدل‌های دیگر است و دسته‌هایی شبیه به دسته چتر دارد. کالسکه دسته عصایی برای مسافرت و رفت‌وآمد در شهر و برای کودکانی که قادر به نشستن هستند، گزینه‌ای مناسب است.کالسکه های دسته عصایی برخلاف ظاهر ظریفشان از ساختار محکمی برخوردار می باشند. این کالسکه ها بیشتر برای کودکان بالای ۶ ماه تا ۱۸ کیلوگرم متناسب می باشند. به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد می توان به این ویژگی اشاره کرد که این کالسکه ها به راحتی دارای قابلیت جمع و کوچک شدن می باشند که حتی در هواپیما هم می توانید آن ها را با خود ببرید.

کالسکه های مسافرتی

با خرید کالسکه های مسافرتی سه نشان را با یک تیر زده‌اید و کافی است وقت سفر، کریر را از روی پایه‌اش جدا کنید و روی بند کالسکه بگذارید تا بی‌نیاز از داشتن دو وسیله مجزا، فرزندتان را با خود همراه کنید و بعد هم آن را روی پایه صندلی ماشین بگذارید و در داخل اتومبیل از آن استفاده کنید. این کالسکه گرچه از نظر قیمت مقرون به صرفه است اما کمی جاگیر و سنگین است پس اگر زیاد از کالسکه استفاده می‌کنید و چندان اهل سفر نیستید، خرید آن را فراموش کنید.

کالسکه ای برای دوقلوها

کالسکه‌هایی که از دو صندلی پشت سر هم تشکیل‌شده‌اند نیز معمولاً از قابلیت تا شدن پشتی برای صندلی جلویی برخوردار نیستند. در بعضی مدل‌ها می‌توان صندلی‌ها را روبه‌روی هم قرارداد تا کودکان یکدیگر را ببینند. در بعضی مدل‌ها نیز صندلی پشتی بالاتر است تا کودک پشتی بتواند جلو را مشاهده کند.ین نوع کالسکه از دو صندلی کنار هم یا پشت سر هم و یک چهارچوب تشکیل‌شده است. اگر قد و وزن هر دو کودک تقریباً یکسان باشد، مانور دادن با این کالسکه آسان‌تر می‌شود.این نوع کالسکه همچنین در عبور از درب خانه، فروشگاه و یا آسانسور می‌تواند مشکل‌ساز شود.