راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک : تا جایی که به قانون مرتبط می شود پوشک, لباس و تخت برای کودک شما همه اختیاری است. یک صندلی ماشین تنها آیتمی است که شما از نظر قانونی مجبور به خرید آن هستید.ممکن است مجبور شوید در نهایت سه صندلی ماشین مجزا بخرید تا سه اندازه متفاوت کودک را تحت پوشش قرار دهید: یک صندلی نوزاد, یک صندلی خردسال و یک صندلی تقویتی.

یکی از معدود زمان هایی است که متخصصان اصلا توصیه نمی کنند که یک نوع ارزان را بخرید تا در هزینه صرفه جویی کنید. تکنولوژی صندلی ماشین همیشه در حال تغییر است و از آنجایی که مسئله امنیت است, شما مدل به روز آن را تهیه کنید. تعداد زیاد صندلی هایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید ممکن است شما را سردر گم کند اما اگر بدانید که به دنبال چه چیزی هستید می توانید خیلی سریع حیطه را محدود کنید. بنابراین آماده باشید تا همه چیزهایی که درباره صندلی های ماشین لازم دارید بدانید را یاد بگیرید. راهنمای خرید صندلی ماشین کودک را بخوانیم.

هنگام خرید صندلی اتومبیل کودک باید برچسب آن را نگاه کرده و صندلی مناسب وزن کودک را انتخاب کرد. بین ۰ تا ۳ سالگی صندلی‌ها این‌گونه تقسیم‌بندی می‌شوند:

• گروه ۰ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به ۱۰ کیلوگرم برسد.

• گروه ۰+ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به ۱۳ کیلوگرم برسد.

• گروه ۱ مناسب برای کودکانی با وزن ۹ تا ۱۷ کیلوگرم

• گروه ۲ و ۳ مناسب برای کودکانی با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم و ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم

تا ۹ ماهگی بسیار مهم است صندلی‌ای را انتخاب کنید که از گردن و سر کودک محافظت کند و به همین دلیل بهتر است صندلی گروه ۰ را انتخاب کنید.

بهترین مکان برای قرار دادن صندلی کودک، صندلی پشت اتومبیل است اما اگر می‌خواهید کودک‌تان را ببینید در صورتی که اتومبیل شما مجهز به ایربگ یا کیسه هوا نباشد می‌توانید او را روی صندلی جلو نیز بگذارید.

یک صندلی استاندارد کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

براساس نظر متخصصان، صندلی استاندارد کودک باید قابل اتصال به بدنه اصلی باشد. در واقع تعدادی از صندلی‌ها فقط به روکش یا کمربند ایمنی خودرو متصل می‌شوند که این حالت ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد. پس اگر بتوان صندلی کودک را به بدنه سخت و فلزی صندلی اتومبیل متصل کرد، بیشترین ایمنی هم برای کودک فراهم خواهد شد

کمربند صندلی

علاوه بر این، صندلی کودک باید دارای کمربند ویژه‌ای هم باشد تا او در اثر تکان‌های شدید خودرو، به اطراف پرتاب نشود. این کمربند باید از جنس نرمی ساخته شده باشد تا بدن کودک را نیز آزار ندهد و در اثر ترمزهای شدید، باعث زخم شدن یا وارد شدن فشار بیش از حد روی بدن و استخوان‌بندی ظریف کودک نشود. این نوع کمربندها که معمولاً به صورت ضربدری است، با یک لایه محافظ بسیار لطیف و نرم پوشانده می‌شود تا کودک به هیچ عنوان صدمه نبیند.

دوام صندلی

 هنگام خرید هم باید توجه داشته باشید که صندلی کودک برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد تا خیلی زود مجبور به تعویض آن نشوید. با این کار می‌توانید از این صندلی‌ها در تمام مدت نوزادی و خردسالی کودک خود استفاده کنید.

تمیز بودن صندلی ، راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

همچنین باید این صندلی را تمیز نگه دارید تا در این دوره طولانی، به خوبی بتوانید از آن استفاده کرده و کودک تان را با راحتی از مکانی به مکان دیگر ببرید. به همین دلیل بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که روکش آن‌ها قابل تعویض یا شست‌وشو باشد.

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

صندلی روبه‌عقب برای نوزادان و کودکان نوپا

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه کرده است که با توجه به ضعیف بودن عضلات گردن و آسیب‌پذیری بالای ستون فقرات نوزادان تمام آن‌ها از بدو تولید تا حداقل دوسالگی باید در خودرو رو به عقب قرار بگیرند. برای این منظور باید از صندلی نوزاد  (Infant Seat) استفاده کرد. صندلی‌های نوزاد تنها در حالت روبه‌عقب قابل‌استفاده هستند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بهتر است تمام کودکان پس از یک‌سالگی از صندلی نوزاد به صندلی تبدیل‌پذیر (Convertible) روبه‌عقب منتقل شوند. حتی اگر هنوز جثه‌ی آن‌ها از صندلی نوزاد روبه‌عقبشان بزرگ‌تر نشده است. گرچه بسیاری از کودکان در این زمان بزرگ‌تر از صندلی نوزاد خواهند بود. از نظر فنی کودک زمانی برای یک صندلی نوزاد رو به عقب زیادی بلند است که یا از محدودیت‌های تعیین‌شده توسط تولیدکننده عبور کرده باشد یا سر او کمتر از یک اینچ (حدود دو و نیم سانتی‌متر) با لبه‌ی قابل صندلی فاصله داشته باشد.

صندلی‌های تبدیل‌پذیر قالب بزرگ‌تری دارند، امکان انجام تنظیمات روی آن‌ها با توجه جثه‌ی کودک وجود دارد و می‌توان از آن‌ها تا سن توصیه‌شده‌ی ۲ سالگی در حالت رو به عقب استفاده کرد. البته توجه به این نکته ضروری است که برای استفاده‌ی صحیح از صندلی‌های خودرو، وزن و قد کودک اهمیت بیشتری نسبت به سن او دارد. بنابراین بهتر است کودک را تا زمان رسیدن به حداکثر وزن یا قد مجاز اعلام‌شده توسط تولیدکننده‌ی صندلی در حالت روبه‌عقب نگه‌دارید.

صندلی روبه‌جلو برای کودکان نوپا و پیش‌دبستانی

کودکانی که قد یا وزن آن‌ها از حد تعیین‌شده توسط تولیدکننده‌ی صندلی بیشتر شده باشد می‌توانند از صندلی روبه‌جلوی دارای مهار استفاده کنند. استفاده از صندلی کودک دارای مهار باید حداقل تا سن ۴ سالگی ادامه داشته باشد. اگر وزن یا قد کودک شما پیش از رسیدن به ۴ سال از حد تحمل صندلی بیشتر شد باید در فکر تهیه‌ی صندلی دیگری باشید که امکان تحمل وزن و قد بیشتر را دارد.

صندلی تقویتی برای کودکان مدرسه‌ای

کمربند ایمنی خودروها متناسب با افراد بالغ طراحی شده و به‌طورمعمول جثه‌ی کودکان تا پیش از سن ۱۳ سال متناسب با کمربند ایمنی هیچ خودرویی نیست. به همین جهت کودکان بالای ۴ سالی که قد و وزن آن‌ها از حدود تعیین‌شده توسط تولیدکننده‌ی صندلی کودک دارای مهار گذشته باشد باید تا زمان رسیدن به جثه‌ی مناسب از یک صندلی تقویتی (Booster Seat) برای تصحیح محل قرارگیری کمربند ایمنی خودرو استفاده کنند. معمولا توصیه می‌شود کودکان تا پیش از رسیدن به قد حدود یک متر و نیم استفاده از صندلی تقویتی را ترک نکنند.

در انتها صندلی خودرو کودکی معرفی می کنیم که دارای استانداردهای لازم بوده و در حفظ جان و سلامت کودک شما بهترین گزینه هستند. صندلی کودک با توجه به مطالب فوق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است که در تهیه و خرید صندلی خوردو کودک و نوزاد توجه بیشتری داشته باشیم . با توجه به اینکه امروزه اغلب مردم دچار مشغله های روزمره هستند و ممکن است در برخی مسائل مهم همچون انتخاب درست صندلی کودک دچار سهل انگاری های ناخواسته شوند، پیشنهاد می شود برای تهیه و خرید چنین مواردی از فروشگاه های معتبر  استفاده کنید. فروشگاه هایی که صداقت در گفتار و عملکردشان ثابت شده است و شما می توانید با خیالی آسوده و با اعتماد به خرید بپردازید. خرید صندلی خودرو کودک امری مهم است بنابراین برای حفظ کودکانمان بهترین ها را انتخاب کنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک