آشپزی،پیشنهاد میان وعده

 تست کشمش،هل

مواد لازم:

نان تست ۲۵۰ گرم
کشمش ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
شیر ۲ پیمانه
کره ۱/۴ پیمانه
شکر قهوه ای ۳/۲ قاشق غذاخوری
هل ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پسته ۱/۲ پیمانه

روش تهیه – آشپزی،پیشنهاد  میان وعده :

آشپزی،پیشنهاد میان وعده

قالب یا ظرف مخصوص را چرب کنید.نان تست و کشمش را در تابه مناسب روی حرارت قرار داده وتفت دهید.تخم مرغ ها را در ظرفی مناسب هم بزنید.شیر،کره،شکرقهوه ای،هل،دارچین،وانیل و نمک را اضافه کرده و مواد را به خوبی هم بزنید. مخلوط را روی نان های تست بریزید.تست ها را در ظرف مورد نظر چیده و پسته را روی آن پخش کنید. روی ظرف را با فویل یا کاغذ مخصوص بپوشانید.سپس قالب را به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید.فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید.قالب را از یخچال خارج کرده و آن را کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسد.قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.سپس کاغذ مخصوص را برداشته و پخت را ۲۰ دقیقه دیگر ادامه دهید تا روی آن نیز طلایی رنگ شود. تست را ۱۰ دقیقه کنار بگذارید سپس آن را سرو و نوش جان کنید.

نکته: این میان وعده سرشار از ویتامین B گروه , C ،فولات ، پروتئین و… است.

ویتامین  B6: در بسیاری از غذاها وجود دارد، با خوردن غذا وارد بدن می شود و از قمستهای ابتدایی روده جذب خون می شود . در خون گیرنده های پروتئینی موجوداست کهB6را دریافت و منتقل می کند در حالیکه یک مولکول فسفر به آن اضافه شده است. گفتیم ویتامینهای محلول در آب در بدن ذخیره نمی شوند ولیکنB6 با اینکه محلول درآب است به میزان کم در عضلات ذخیره می شود و نیاز فرد را تا ۵ ماه تأمین می کند و پس از این مدت کمبود ویتامین در فرد بروز می کند .

ویتامین C: در میان ویتامین ها، ویتامین C بسیار شاخص و مورد نیاز است. این ویتامین برای سلامت بدن و تقویت دستگاه ایمنی ضروری است.اگر صبح ها خسته و بی انگیزه از خواب بیدار می شوید، اگر پوستتان کدر شده است یا مدام از عفونت های گوش و حلق و بینی رنج می برید و غیره احتمالا دچار کمبود ویتامین C شده اید.

پروتئین:

 برای یک زن باردار ضروری است که روزانه ۲۵ گرم بیشتر از همیشه پروتئین دریافت کند. به عنوان مثال میزان پروتئین در یک و یک دوم فنجان شیر ۱۲ گرم و در ۶۰ گرم گوشت پخته شده ۱۴ گرم است. برای دریافت این مقدار پروتئین می توان غذاهای غنی از پروتئین، مانند گوشت قرمز بدون چربی، مرغ و ماهی را مصرف کرد. این موارد همچنین منابع خوبی از ویتامین های گروه B، آهن و مواد معدنی هستند.علاوه بر این ها تخم مرغ، پنیر، غلات و حبوبات نیز می توانند پروتئین لازم برای بدن مادر را تامین کنند.

 

فولات B9:

ویتامین B9 که بیشتر تحت عنوان فولات یا فولیک اسید شناخته می‌شود در گستره‌ی بسیاری از مواد غذایی مثل سبزیجات سبز برگدار، غلات، گوشت و میوه یافت می‌شود.جذب فولات کافی در طول دوره‌ی رشد سریع مانند دوران بارداری، نوزادی و بزرگسالی بسیار حائز اهمیت است.

مارچوبه، پخته شده ، ۱ فنجان: ۲۴۳ میکروگرم

جگر گاو، پخته، ۹۵ گرم: ۲۱۵ میکروگرم

لوبیا چشم بلبلی پخته، یک دوم فنجان: ۱۷۹ میکروگرم

عدس پخته، ۱ فنجان: ۱۶۸ میکروگرم

لوبیا سفید پخته، یک دوم فنجان :۱۳۲ میکروگرم

اسفناج پخته، یک دوم فنجان: ۱۳۱ میکروگرم

کاهو، خرد شده، ۱ فنجان:۵۹ میکروگرم

آواکادو خام, یک دوم فنجان: ۵۹ میکروگرم

زرده تخم مرغ ، ۱ و ۲۷میکروگرم

موز ، ۱ و ۲۴ میکروگرم

قارچ ، کبابی شده، ا فنجان:۲۳ میکروگرم