مشکلات بارداری در تابستان
مراقبت های دوران بارداری در تابستان

تابستان یک فصل سخت برای دوره بارداری مادر

تابستان جز فصل هاییست که دوره بارداری را برای مادر بسیار سخت می کند.

چون همان گرمای تابستان، با بزرگ و بزرگتر شدن شکم مادر، دردسرهایش را بیشتر می کند.

در واقع به خاطر تغییرات هورمونی مارد، عوارض ناشی از گرمای تابستان هم مشکلات مادر را بیشتر می کند.

چه مشکلاتی دوره بارداری مادر را در تابستان سخت تر می کند؟

آب بدن در تابستان کم می شود!

در تابستان باید به اندازه کافی مایعات بنوشید، خصوصا در ماه های داغ تابستان.

می توانید فقط بسنده به آب نکنید، بلکه نوشیدنی های متنوع مثل آب انبه، آب لیمو ترش داخل آبمیوه تان، مصرف کنید.

این آبمیوه ها سرشار از ویتامین c و آهن می باشند.

هم تشنگی تان برطرف می شود و هم ویتامین هایی جذب کردید.

می توانید ماست و دوغ، مصرف کنید.

گرمای زیاد اذیت تان می کند!

اگر گرما خیلی اذیت تان کرد، یا استخر بروید، البته شنا نکنید، فقط آب تنی که حرارت بدن تان کاهش یابد. یا نرمش های بادراری که استرس را در شما کاهش می دهد.

مشکلات دوره بارداری در تابستان
ورم پاها در تابستان خواهید داشت!

ورم پا در تابستان بدتر می شود.

مچ پا و پاها پهن شده و توده های پف کرده ای در آنها شکل می گیرد.

برای اینکه به کاهش ورم پاها کمک کنید، ساق پاها را بالا ببرید و یا پاهایتان از روی صندلی آویزان نباشد.

با روغن پاهایتان را ماساژ دهید، مدت طولانی یک جا ننشینید. اگر هم که ورم پاها شدید تر شد، خوردن شاهی، کرفس، مرکبات، و یا قطعات کوچک جعفری، که ممکن است به عنوان دیورتیک (داروی ادرار آور) طبیعی عمل می کنند پیشنهاد می شود.

جلوگیری از عرق سوز شدن :

در تابستان چون بیشتر عرق می ریزید، ممکن است دچار عرق سوختگی شوید. پس بهتر است لباس های گشاد یا سبک بارداری بپوشید.

این لباس ها از گرمازدگی جلوگیری می کنند و اجازه می دهند که عرق ها بین سینه و زیر بغلتان سریع تبخیر شده و از عرق سوز شدن جلوگیری شود.

رژیم غذایی تان!

توکسوپلاسموز از بیماری هایی است که می تواند بر سلامت جنین اثر منفی بگذارد پس بهتر است مراقب مواد غذایی خامی که می خورید، باشید. میوه و سبزیجات باید خوب شسته و ضدعفونی شوند.

اگر به رستوران می روید، سالاد و سبزی های خام مصرف نکنید. از مصرف شیر، ماست و پنیر محلی پرهیز و انواع پاستوریزه لبنیات را مصرف کنید.