چه مدت ورزش کردن برای کودک مناسب است؟

چه مدت ورزش کردن برای کودک مناسب است؟ : ورزش کردن کودکان به آنها کمک می ‌کند تا از نظر بدنی، روانی و اجتماعی رشد کنند. متخصصان آکادمی روان پزشکی کودکان آمریکا معتقدند، ورزش کردن به کودکان در تمرکز کردن، شرکت در فعالیت های گروهی و ارتقاء مهارت دوست یابی کمک می کند. با پاسخ دادن به سوالات این آزمون می توانید میزان اطلاعات تان درباره ورزش کردن کودکان را بسنجید.

کودکان به روزانه چند ساعت ورزش کردن نیاز دارند؟

– ۳۰ دقیقه

– یک ساعت

– دو ساعت

پاسخ صحیح

یک ساعت

کودکان شش تا ۱۷ ساله دست کم به روزانه یک ساعت ورزش کردن نیاز دارند. این کار قدرت فکر کردن را در آنها افزایش داده و به آزاد شدن انرژی و افزایش کیفیت خواب شان کمک می کند. ورزش کردن آنها باید به اندازه ای باشد تا تنفس و تپش قلب شان را سریع تر کند. پیاده روی کردن تا مدرسه، دویدن، حرکات موزون و … بهترین روش های ورزش کردن است.

چرا ورزش کردن حس خوبی به کودکان می دهد؟

– ترشح هورمون حس خوب در مغز

– افزایش میزان خون درون مغز

– کاهش هورمون ها

پاسخ صحیح

افزایش میزان خون درون مغز

ورزش کردن مداوم میزان خونی که در رگ های خونی مغز جریان دارد را افزایش داده و سلول هایی که با خلق و خو مرتبط هستند را سالم تر می کند. ایندورفین ها، مواد شیمیایی که عامل بروز حس خوب در مغز هستند، باعث بروز حس خوب در کودکان می شود.

ورزش کردن عامل افزایش کدام یک از موارد زیر می شود:

– انرژی

– تمرکز

– موارد فوق

پاسخ صحیح

موارد فوق

وقتی کودکان ورزش می کنند، حتی اگر کسل باشند به سرعت شاد و سر حال خواهند شد. ورزش کردن انرژی های نهفته شده در بدن را آزاد می کند. ورزش کردن به کودکان کمک می کند بهتر بیاموزند. یافته های محققان فرانسویی نشان داده، میزان تمرکز و یادگیری کودکانی که از عدم تمرکز و توجه رنج می برند و ورزش می کنند افزایش می یابد.

ورزش کردن فرزندتان کیفیت خواب اش را افزایش می دهد.

– درست

– نادرست

پاسخ صحیح

درست

تحرک بیشتر به معنای سریع تر خوابیدن و افزایش کیفیت خواب است. برخی از کارشناسان معتقدند، کودکان نباید دو ساعت پیش از خوابیدن ورزش کنند و فعالیت بدنی داشته باشند. اما فواید ورزش کردن به اندازه ای زیاد است که مشکلات احتمالی را از میان می برد.

کدام یک از ورزش ها به مستحکم شدن استخوان ها کمک می کند؟

– شنا

– دوچرخه سواری

– اسکیت بورد

پاسخ صحیح

اسکیت بورد

شنا و دوچرخه سواری کردن ورزش های مفیدی هستند اما برای مستحکم تر شدن ساختار استخوان های فرزندتان باید او را تشویق کنید به ورزش هایی – اسکیت بورد و … – بپردازد که تحمل وزن یکی از ارکان اش باشد.

اگر فرزندتان گام هایش را با استفاده از گام شمار می شمارد، باید:

– بیش از بزرگسالان گام بردارد

– کمتر از بزرگسالان گام بردارد

– به اندازه بزرگسالان گام بردارد

پاسخ صحیح

بیش از بزرگسالان گام بردارد

استفاده کردن کودکان از گام شمار آنها را به پیاده روی کردن تشویق می کند. بزرگسالان باید روزانه ۱۰ هزار قدم بردارند، این در حالی است که دختران و پسران به ترتیب باید ۱۱ و ۱۳ هزار گام برداند.

والدین، پسران را بیشتر از دختران برای بازی کردن از خانه خارج می کنند

– درست

– نادرست

پاسخ صحیح

درست

یافته های محققان آمریکایی نشان داده، والدین، دختران را ۱۶ درصد کمتر از پسران برای بازی کردن از خانه خارج می کنند. تعداد زیادی از والدین تصور می کنند، بازی کردن خارج از خانه مختص پسران است. نکته مهم این است که پسران نیز به اندازه کافی برای بازی کردن از خانه خارج نمی شوند.