هفته اول و دوم بارداری
هفته اول و دوم بارداری

در هفته اول و دوم بارداری آمادگی برای تولید سلول تخم، نوزاد یا حتی جنین وجود ندارد یعنی بهتر است گفته شود که قابل رویت نیست و تنها ک تخم نگران و تعداد زیادی اسپرم مشتاق که برای شروع در ابتدای خط قرار گرفته‌اند.

هفته اول و دوم بارداری

برای بسیاری از زنان،هفته اول بارداری بسیار متفاوت است زیرا چیزهای جدید، حتی خسته کننده‌ای را تجربه می‌کنند.

بدن شما در حال آماده کردن فضا برای رشد جنین است.در این دو هفته شمارش هفته های حاملگی از روز اول آخرین پریود شروع می شود بنابراین در این هفته هنوز لقاح انجام نشده است.

بسیاری از زنان این دو هفته اول بارداری خود و شاید تا سه ماهگی بارداری خود را متوجه نمی شوند.هفته های  اول بارداری زمانی است که رشد و تغییرات، سریع اتفاق می افتد و ضروری است تا مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تأمین شود.

وضعیت جنین در هفته دوم بارداری :

در این هقته تخمک دو هفته ای است. در این موقع تخمک به شکل تخم مرغ در می آید. سلولهای مهره ی کمر در جایی تشکیل می شوند که در آینده باقی اندامها نیز به وجود می آیند.در پایان این هفته تخمک دارای سه لایه سلول می باشد که هر یک وظیفه ی خاص خود را دارند.ازاولین لایه ی سلولی اندامهای تنفسی و لوله گوارش تشکیل می شود. ار دومین لایه ی سلولی استخونها، عضلات، بافتها، اندامهای جنسی، تخمدانها و سیستم گردش خون تشکیل می شود.
و ار سومین لایه ی سلولی پوست، مو، مغر و نخاع تشکیل می شود. تخمک همچنان گرد مانند است.

نکات هفته دوم بارداری:

اگر در انتظار نوزاد هستید لطفا از همین الان مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید.

در صورتی که شما از داروهای تزریقی استفاده مینمایید حتما با پزشک خود در رابطه با ادامه مصرف دارو مشورت نمایید.

فراموش نکنید که شما نیاز به مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم فولیک اسید دارید

البته در صورتی که مصرف آن را از ۳ ماه قبل ا ز باردار شدن شروع کنید؛ بسیار بهتر است.
می توانید برای آگاهی از زمان بارداری از شیوه های مختلفی استفاده نمایید دو نمونه از راه هایی که می توانید در منزل هم آن را انجام دهید یکی گرفتن دمای بدن است که برای این کار می توانید هر روز صبح بعد از خواب دمای بدن را با استفاده از دماسنج های دیجیتال اندازه گیری کنید و یا اینکه از کیت های حاملگی که در داروخانه ها موجود است استفاده نمایید.
بهترین ورزش برای شما ۳۰ دقیقه پیاده روی در ۴ روز از هفته است.
بهتر است از همین الآن بدنبال پزشک مناسب برای خود باشید .بهتر است حداقل دو پزشک را انتخاب نمایید و به انها مراجعه نمایید و در هنگام ملاقات سوالات خود را از آنها بپرسید.با جوابهایی که آنها به شما می دهند و نحوه جوابدهی آنها که آیا کامل و جامع بوده است یا خیر همچنین صحبت با بیماران قبلی انها و روش های زایمانی که آنها اغلب استفاده می کنند بهتر می توانید پزشک خود را انتخاب نمایید.