خوردن خرمالو در دوران بارداری خوب است یا نه ؟

خوردن خرمالو در دوران بارداری خوب است یا نه ؟ : این میوه بسیار مقوی و خوشمزه در موارد متعددی استفاده میگردد ، از ترشی خرمالو گرفته تا مربای آن که بسیاری خوشمزه و مقوی می باشد.

خوردن خرمالو در دوران بارداری

به عنوان مادری باردار خوردن غذای مغذی تنها اولویت است. با این حال، برخی از غذاهایی که در زمان های دیگر به طور معمول ایمن هستند می توانند منجر به مشکلات شدیدی در زمان بارداری شوند . تعیین اینکه چه چیزی ایمن است و چه چیزی نیست دشوار است ! 

میوه خرمالو چیست ؟خوردن خرمالو در دوران بارداری خوب است یا نه ؟

خرمالو که به عنوان ” شکلات طبیعت ” و ” میوه خدایان ” معروف است ، میوه ای شبیه پرتقال و گوجه فرنگی با بافتی مومی است. این میوه خوش مزه میوه بومی چین است. می توانید از خوردن این میوه بصورت تازه، خام، پخته و یا خشک لذت ببرید. بسیارشیرین و مقوی است و برای سلامتی در دوران بارداری مفید است .

خواص خرمالو:
• خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B۳ ،B۲، B۱ و C است، در ضمن این میوه مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری نیز سلولز دارد.
• خرمالو سرشار از ویتامین‌های A ، B و C می‌باشد.

• خرمالو میوه ای با کالری بالا است (۱۰۰ گرم خرمالو ۷۰ کالری فراهم می کند) اما در چربی بسیار پایین است.

خرمالو سرشار از ویتامین C:
– میزان ویتامین C موجود در این میوه قابل توجه است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. اگر در فصل سرما لثه‌هایتان خونریزی می‌کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد.

– باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه‌ها موثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است. البته توجه داشته باشید هر چه خرمالو رسیده‌تر و شیرین‌تر باشد میزان ویتامین C آن نیز کمتر می‌شود.

خرمالو منبع بتاکاروتن و لیکوپن:
– رنگ نارنجی خرمالو ناشی از همین آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است. برای همین هم خرمالو مانند همه‌ی میوه‌ها و سبزیجات نارنجی برای سلامتی چشم‌ها و حافظت از شبکیه چشم مفید است.

– از این گذشته بتاکاروتن موجود در آن، جریان خون سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند برای همین هم پوستتان خوش آب و رنگ می‌شود.

خوردن خرمالو در دوران بارداری خوب است یا نه ؟

بله، می توانید از خوردن خرمالو در دوران بارداری لذت ببرید. با این حال، باید مقادیر کافی بخورید. خوردن میوه به بارداری سالم کمک می کند. مواد غنی در خرمالو رشد جنین را افزایش می دهد و همچنین سلامت مادر را تضمین می کند. قبل از این که خرمالو را در دوران بارداری به رژیم غذایی بگنجانید، با پزشک مشورت کنید.

جلوگیری از سرطان:

 خرمالو حاوی ترکیباتی نظیربتولینیک اسید و شیبول هستند که خاصیت ضد سرطانی دارد. خوردن میوه در دوران بارداری از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

درمان سرما خوردگی و سکسکه

خرمالو داروی سنتی برای مبارزه با سرماخوردگی است. این میوه همچنین به شما کمک می کند تا از سکسکه و عوارض جانبی آن در دوران بارداری در امان باشید .

خوردن خرمالو در دوران بارداری خوب است یا نه ؟

سایر فواید درمانی خرمالو:
– خرمالو، مقادیر قابل توجهی ویتامین های A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم دارد که وجودشان می تواند به هضم هرچه بهتر غذا، تقویت بینایی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.

– این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری های کبدی و کلیوی بسیار مؤثر است.

– خرمالو به علت دارا بودن مواد معدنی، برای رشد و نمو بدن بسیار مفید است و آهن موجود در آن عنصر اصلی خون‌سازی و پتاسیم موجود در آن اشتها آور و شستشو دهنده کلیه ، کبد و معده است.

– خرمالو تقویت کننده معده است، اسهال را برطرف می کند، باعث نرمی سینه می شود، کم خونی را رفع می کند و اشتهاآور خوبی هم هست.

– خرمالو آرام کننده سکسکه است.

– خرمالو بندآورنده خون‌ریزی است.

– خرمالو ورم و التهاب بواسیر را فرو می‌نشاند.

– خرمالو داروی مؤثری برای تیفوس و تیفوئید است باید از جوشانده کاسبرگ‌های زیرگل و دم گل استفاده شود.

– اگر در فواصل غذا خرمالو خورده شود موجب باز شدن اشتها می‌شود.

– برای درمان اسهال خونی ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم میوه رسیده خرمالو را صبح ناشتا میل نمایید.
– زیاد کننده نور چشم است.