توصیه‌هایی برای جلوگیری از پس دادن پوشک‌

توصیه‌هایی برای جلوگیری از پس دادن پوشک‌ :

چرا پوشک‌ها پس می‌دهند؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، پس دادن رطوبت ادرار و مدفوع از پوشک بچه‌هاست. اتفاقی که ممکن است پدر و مادر را به دردسر بزرگی بیندازد. گاهی دلیل پس دادن رطوبت، کیفیت پایین پوشک است اما اگر شما پوشک باکیفیتی برای کوچولو انتخاب کرده‌اید و باز هم با این مشکل رو به رو شده‌اید، احتمالا دلایل دیگری در این اتفاق تلخ تاثیر گذار هستند. توصیه‌های پمپرز به شما کمک می‌کند تا از پس دادن پوشک جلوگیری کنید.

انتخاب سایز مناسب پوشک

انتخاب سایز مناسب پوشک مسئله‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. همانطور که می‌دانید، بچه‌ها از نظر جثه بدنی، فرم‌های مختلفی دارند و پوشک‌ها هم مثل لباس‌ها با توجه به فرم‌های مختلف بدن بچه‌ها به شکل‌های مختلفی با فرم بدن آنها متناسب می‌شوند. بنابراین بهتر است از جدول سایز پمپرز برای انتخاب بهترین سایز پوشک برای بچه‌ها کمک بگیرید.

تیم تحقیق و توسعه پمپرز، در تحقیقات گسترده خود پاها، باسن و کمر هزاران کودک را اندازه‌گیری کرده‌اند تا دامنه سایزهای پوشک‌ها به‌خوبی متناسب اندام کودکان باشند.

سایزهای پوشک‌ پمپرز براساس وزن دسته‌بندی می‌شوند با این حال با توجه به تفاوت فرم بدن بچه‌ها، تا حدودی همپوشانی میان سایزها وجود دارد. در اکثر موارد شما باید سایز پوشکی را برای کودک خود انتخاب کنید که در محدوده‌ی وزنی تعیین  شده در جدول سایزهای پوشک‌های پمپرز باشد.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از پس دادن پوشک‌

اطمینان از سایز مناسب پوشک

برای اطمینان از انتخاب سایز مناسب پوشک، لازم است به مواردی در ظاهر پوشک هم توجه کنید. وقتی پوشک کاملاً اندازه باشد، صاف به نظر می‌رسد و به طور مساوی دو طرف بدن فرزندتان را می‌گیرد. با این حال برای اطمینان بیشتر به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • کمر کاملاً تا زیر ناف توسط پوشک پوشانده شده باشد.
  • به شکلی منظم اطراف پاها و باسن کودک شما را گرفته باشد.

–  پس از بستن پوشک، با انگشتان خود لبه‌ها آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که کناره‌ها بیرون آمده باشند. کناره‌هایی که به داخل برگشته باشند یکی از مهمترین عوامل پس دادن پوشک‌ها هستند.

– نوارها باید به شکلی متقارن روی نوار رنگی جلوی پوشک بسته شوند.

– پوشک‌های پمپرز در دو طرف انعطاف‌پذیر هستند که متناسب با فرم بدن و حرکات کودک تنظیم می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا آن را متناسب با بدن کودک کنید.

پوشک کوچک ممنوع!

یکی دیگر از عوامل پس دادن رطوبت از پوشک، کوچک بودن سایز آن است. پوشکی که خیلی کوچک باشد احتمال پس دادن رطوبت دارد چرا که ماده‌ جذب کننده‌ کافی برای حجم ادرار ندارد. اگر فرزند شما در انتهای محدوده‌ سایز پوشکی که در حال حاضر استفاده می‌کند قرار دارد، بهتر است که از سایز بعدی استفاده کنید.

برخی نشانه‌های کوچک بودن پوشک برای کوچولو‌ها به شرح زیر هستند:

  • بهترین پوشک باسن کودک شما را کاملاً نمی‌پوشاند.
  • پوست کمر یا ران‌ها بعد از باز شدن پوشک قرمز می‌شوند.
  • به دلیل کافی نبودن مواد جاذب، پوست کودک بعد از باز شدن پوشک مرطوب و چروکیده است.

پوشک بزرگ، انتخاب اشتباه

پوشک‌های بزرگتر قابلیت جذب بیشتری دارند چرا که ماده‌ جاذب بیشتری در خود دارند. اما این مسئله به این معنا نیست که پوشک بزرگتر ریسک پس دادن رطوبت را کم می‌کند.

برای اطمینان از این مسئله پوشک به نحوی راحت اطراف کمر و ران‌ها را گرفته است، به این منظور انگشتان خود را زیر کناره‌های آن بکشید و بررسی کنید که فضای خالی وجود نداشته باشد. اگر ترجیح می‌دهید که پوشک شل بسته شود تا کودک راحت‌تر باشد، ممکن است باز هم شاهد پس دادن رطوبت از پوشک باشید چرا که ادرار و مدفوع قبل از جذب شدن از این فضاهای خالی بیرون می‌آیند.

ترکیدگی پوشک

یکی از اتفاقات تلخ برای مادران، ترکیدگی پوشک و به دنبال آن آلوده شدن بدن و لباس مادر و کودک است.

ترکیدگی معمولاً در پشت پوشک اتفاق می‌افتد که امکان مسدود کردن آن سخت است. در بسیاری از موارد ترکیدگی به دلیل استفاده از پوشک با سایز اشتباه یا پوشاندن نامناسب آن اتفاق می‌افتد. وقتی که پوشک کودک را در حال تحرک او تعویض می‌کنید نمی‌توانید از درست بسته شدن پوشک مطمئن شوید. به همین دلیل سعی کنید پوشک کودک را در زمان آرامش او تعویض کنید.