آیا فواید زایمان در تابستان را می دانید؟

آیا فواید زایمان در تابستان را می دانید؟ : تابستان زمان بسیار خوبی برای ورزش در هوای آزاد است. پیاده روی یک روش عالی برای ورزش پس از زایمان و یک فعالیت کم فشار و مفید برای قلب می باشد.

با اینکه پیاده روی کالری کمتری را نسبت به دویدن می سوزاند ولی حفظ  سرعت مداوم برای مدت طولانی باعث می شود که بدن شما از ذخیره چربی اش برای انرژی مورد نیاز استفاده کند. لذا پیاده روی را جدی بگیرید و همراه با جنین داخل رحم خود راه بروید، از نور خورشید استفاده کنید، کلاه بر سر بگذارید و همیشه بطری آب در دستتان باشد.

پروجسترون ( هورمون قبل از دوره حاملگی) و رلاکسین ( هورمون آسان سازی زایمان) که در دوره بارداری در بدن تولید می شوند، می توانند باعث تقویت مفاصل پا برای کشش گردند و مرکز ثقل بدن شما نیز وقتی آبستن هستید، انعطاف پیدا می کند لذا بیاد داشته باشید که کفش های راحت بپوشید و همچنین در دوره بارداری و پس از زایمان از شلوار چسبان استفاده کنید.

می توانید انتخاب های غذایی سالم تری داشته باشید

با تعداد زیاد میوه ها و سبزیجات رنگارنگی که در تابستان وجود دارند، می توانید از بین آنها انتخاب نمایید، وقتی احساس گرسنگی می کنید، امکان بیشتری برای مصرف سالادها و مخلوط های میوه ای دارید. پس عجله کنید و سالادها و مخلوط های میوه ای را درست نمایید.

آلکس رویال کارشناس تغذیه مقیم کیپ تاون توضیح می دهد که پس از زایمان، سامانه ایمنی بدن شما به دلیل تغییرات هورمونی ضعیف می شود، بدنتان بیشتر خسته می گردد چون از سینه شیر می دهید و نمی توانید به اندازه کافی بخوابید. این موارد ممکن است با  داروهایی جمع شوند که آنها را مصرف می کنید تا پس از زایمان بهبود پیدا نمایید، پس برای شما جنبه حیاتی دارد که بدن خود را با غذاهای سالم تقویت کنید و انتخابهای غذایی مناسبی داشته باشید. شما نیاز به آهن و امگا ۳بیشتری دارید. آلکس توصیه می کند که آب سبزیجات، تخم مرغ و ماهی دارای روغن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و همچنین باید آب بیشتری بنوشید تا بدنتان در تابستان پرآب و شاداب باشد.

ویتامین Dمجانی بدست خواهید آورد

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ویتامین د باعث افزایش جذب کلسیم و فسفر از مواد غذایی می شود و نقش مهمی در بهبود استخوان بندی، عملکرد سامانه ایمنی و تشکیل سلول های خونی دارد.

سپری کردن وقت بیشتر در هوای آزاد یعنی اینکه شما و فرزند داخل رحم تان ویتامین د بیشتری جذب خواهید کرد که باعث تقویت دندان ها و استخوان هایتان می شود. یک تحقیق جدید در دانشگاه بریستول بریتانیا اعلام کرد که ویتامین د باعث تنظیم مقدار کلسیم و فسفات در بدن می شود که نقش حیاتی در کاهش خطر ورم مفاصل و استخوانها دارد.

یرقان در بین نوزادان رایج است ولی می تواند با مواجهه معتدل با نور آفتاب به حداقل برسد.

آلکس اضافه می کند که فکر خوبی است که سطح ویتامین D خود را با یک آزمایش خون بررسی کنید و اگر مقدار آن کم است، از مکمل ویتامین د مناسب استفاده نمایید.

نیازی به لباس های زیاد نیست

در زمستان باید با پوشیدن لباس ها و کت های مناسب از خود در برابر سرما محافظت کنید ولی با آمدن تابستان، اگر حامله باشید یا زایمان کرده باشید، می توانید لباس های اضافی نپوشید. پوشیدن لباس های کمتر منجر به تماس بدنی بیشتر مادر و فرزند بخصوص هنگام شیر دادن از سینه می شود. کودک شما نیز لباس های کمتری می پوشد و لذا نیاز به نظافت کمتری دارد.

خوش لباس به نظر رسیدن در تابستان تقریبا آسان است چون فقط کافی است که دامن و کفش راحتی مورد علاقه خود را بپوشید. دومینیک ولف که  طراح لباس است می گوید که چگونه لباس های بلند، شلوارهای گشاد و بدون محدودیت در این فصل رونق دارند. یک لباس تابستانی، راحت و کاربردی است و گیاهان و نقاشی های زیبای آن بر روی بدنی خودنمایی می کنند که هنوز در حال بهبود یافتن از بارداری و زایمان است.

رفتار شما بهتر خواهد بود

وقتی خورشید طلوع می کند، هیچ دلیلی برای ماندن در خانه همراه با نوزاد داخل رحم تان وجود ندارد، لذا احتمال کمتری هست که شما از افسردگی پس از زایمان رنج ببرید. نور خورشید روشنی و گرمایی را ایجاد می کند که احساس عمومی شما راجع به سلامت را افزایش می دهد و گردش خون را تحریک می کند که این به دلیل یک ماده شیمیایی بنام سروتونین است که دارای منافع برای بهبود رفتار و اخلاق می باشد.

همچنین در تابستان فرصت های زیادی برای معاشرت با دوستان ایجاد می شود و شرکت در فعالیت های اجتماعی بهتر انجام می گیرند.

بیماری های کمتری به سراغ کودک شما می آیند

ویروس یاخته ای تنفسی، میکروب بسیار مسری است که می تواند برای نوزادان زودرس یا دارای مشکلات ریوی و قلبی خطرناک باشد. کودکانی که در تابستان متولد می شوند، در مقایسه با بچه هایی که در زمستان به دنیا می آیند، کمتر با این ویروس مواجه می گردند. خشکی پوست و سودا نیز می توانند در زمستان رواج پیدا کنند و باعث ناراحتی فرزند شما شوند.