کدام پوره برای نوزادان مناسب است؟

کدام پوره برای نوزادان مناسب است؟ :در برنامه غذایی کودک ۷ تا ۸ ماهه، مواد غذایی جدیدی وارد می‌شوند؛ ولی مادران دقت کنند که بین دو ماده غذایی جدید باید ۴ تا ۷ روز فاصله باشد. در این سن غذای کودک باید کاملا نرم شده و حالت پوره داشته باشد. بنابراین می‌توان از پوره سبزیجات مختلف از جمله پوره سیب زمینی، به برنامه غذایی کودک اضافه کرد. مصرف آن برای کودکان باید از یک قاشق مرباخوری و به میزان یک بار در شبانه روز شروع شود و به تدریج حجم و غلظت آن افزایش یابد.

یکی از ابتدایی ترین غذای نوزاد، انواع پوره ها می باشد. پوره های نوزادان غنی از ویتامین ها و مواد مغذی برای نوزاد است. مادران بهتره با انواع پوره های نوزادان آشنا شوند که روش های تهیه انواع پوره در ادامه ذکر شده است:

پوره های گیاهی خانگی برای نوزاد

تهیه غذای سالم با سبزیجات تازه برای نوزاد کاری راحت است. متخصصان اطفال توصیه می کنند ابتدا با سبزیجات سبز شروع کنید، زیرا آنها از سبزیجات و میوه های زرد شیرینی کمتری دارند. به جای خرید غذای کودک از فروشگاه، غذاهای سالم را در خانه تهیه کنید. در این صورت می دانید دقیقا چه چیزی در غذای کودک شماست. از طرفی غذاهای آماده گران تر است.

کدام پوره برای نوزادان مناسب است؟

سیب
 کودک شما، هم حال و هم در آینده، به این ماده که سرشار از فیبر و مواد مغذی است، احتیاج دارد. سیب بهترین غذای اول کودک است. آن را پوست بکنید، هسته‌هایش را در آورید و خرد کنید، بجوشانید تا نرم شود، سپس آن را له کنید و به کودک خود دهید.

آواکادو
 آواکادو سرشار از چربی، ویتامین ای، فولات، پتاسیم و آهن است که برای سلامت کودک ضروری است. یک آواکادو پخته انتخاب کنید، آن را پوست بکنید و هسته اش را خارج سپس له کنید. این ماده احتیاجی به پختن ندارد.

پوره هویج برای نوزاد

مناسب نوزاد بزرگتر از ۴ ماه

هویچ علاوه بر مواد مغذی فراوانی که دارد، غنی از بتا کاروتن نیز می باشد. مقادیر زیاد ویتامین A بینایی را بهبود داده و از عفونت جلوگیری می کند. به علاوه، هویج کاربردهای متنوعی دارد: می توانید آن را با انواع میوه ها، گوشت و دیگر سبزیجات مخلوط کنید – یا به راحتی آنها را خرد کرده، مربا یا پوره کنید.

پوره موز برای نوزاد

مناسب نوزاد بزرگتر از ۴ ماه

موز غنی از پتاسیم است. پوره موز می تواند به کاهش دل درد کمک کند و اسهال را از بین ببرد. این پوره کرمی و شیرین است که می توان همراه با زغال اخته و توت فرنگی مصرف شود.

سیب زمینی شیرین
 سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین آ است، که سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد، و کلسیم که برای رشد استخوان‌ها لازم است. آن را بجوشانید سپس له کنید. شما همچنین می‌توانید آن را با آب کمی رقیق کنید.