هفته سی و هفتم بارداری
هفته سی و هفتم بارداری

در هفته سی و هفتم بارداری با پایین تر رفتن کودک شما و نزدیک شدن او به لگن همراه است و ممکن است سوزش معده از بین رفته و تنفس هم برایتان راحت تر شود. در صورتی که این اولین حاملگی شما باشد احتمال پایین تر رفتن کودک و نزدیک شدن او به لگن پیش از زمان زایمان بیشتر است.

چیزی نمانده تا نوزادتان را در آغوش بگیرید و با او همراه در هر جا قدم بردارید. هفته سی و هفتم بارداری را پشت سر می گذارید و جنین شما به اندازه یک هندوانه کوچک شده است. همین روزها هست که شما زایمان کنید و چشمانتان به چشمان نوزادتان باز شود.

هفته سی و هفتم بارداری

وضعیت جنین در هفته سی و هفتم بارداری

فرزندتان به اواخر وزن گیری خود نزدیک شده و آماده زایمان است. ممکن است احساس کنید که فرزندتان زیاد حرکت میکند ولی حرکت های بزرگی نمیکند. فرزندتان به دنبال راهی برای مقاومت کمتر جهت زایمان ساده میباشد. می‌توانید از این هفته منتظر رسیدن او باشید. او اگر به دنیا بیاید به عنوان یک نوزاد رسیده شناخته می‌شود.

او باور کردنش سخت است، اما او تا لحظه‌های آخر بارداری هم در حال رشد است. او اکنون در حال تمرین است. بنابراین در حال مکیدن انگشت و بلعیدن مایع آمنیون است. در هفته ۳۷ بارداری چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند و گرفتن اشیا را هم در کنارش تمرین می‌کند. با این حال مهمترین تمرینی‌ که انجام می‌دهد تمرین تنفس است او باید بتواند با ورود به دنیای جدید خودش را با این دنیا تطبیق دهد.

دیگر چیزی به تولد نوزاد شما باقی نمانده است می‌توانید از این هفته منتظر رسیدن او باشید. اگر این هفته به دنیا بیاید به‌ عنوان یک نوزاد کامل رشد کرده شناخته می‌شود. باور کردنش سخت است اما جنین شما تا لحظه‌های آخر بارداری هم در حال رشد است. جنین در حال مکیدن انگشت و بلعیدن مایع آمنیون است. چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند و گرفتن اشیا را هم تمرین می‌کند. با این حال مهم‌ترین تمرینی‌ که انجام می‌دهد، نفس کشیدن است.

قد: ۴۹.۵ سانتی متر
وزن: ۲۸۸۴ گرم

وضعیت مادر در هفته سی و هفتم بارداری

در‌ این مدت دردهای براکستون هیکس یا همان دردهای کاذب شما را آزار می‌دهد و ممکن است آن را با دردهای زایمان اشتباه بگیرید. این دردها به صورت نامنظم بروز پیدا می‌کند.زمانی می‌توانید احساس کنید که دردهای زایمان فرا رسیده که فاصله این دردها کم و مدت زمان آن طولانی شود.

 دهانه رحم توسط مخاط متراکم و ضخیمی به نام «پلاگ موکوسی» در دوران بارداری بسته می‌شود که از آن محافظت می‌کند. این مخاط در زمان فرا رسیدن زایمان ممکن است خونی شود. بنابراین در صورتی که در هفته سی و هفتم بارداری  دردهای منظم و لکه‌های خونی را مشاهده کردید بدانید که فرزندتان در راه است.

رحم این هفته حدود ۱۷ سانتی‌متر بالاتر از ناف شما قرار گرفته است. بنابراین حرکاتتان بسیار کند شده و دلتان می‌خواهد بخوابید. به هر حال فقط ۳ هفته بیشتر باقی نمانده است. در‌ این مدت دردهای براکستون هیکس یا همان دردهای کاذب شما را آزار می‌دهد و ممکن است آن را با دردهای زایمان اشتباه بگیرید. این دردها به صورت نامنظم بروز پیدا می‌کند.

زمانی می‌توانید احساس کنید که دردهای زایمان فرا رسیده که فاصله این دردها کم و مدت زمان آن طولانی شود. دهانه رحم توسط مخاط متراکم و ضخیمی به نام «پلاگ موکوسی» در دوران بارداری بسته می‌شود که از آن محافظت می‌کند. این مخاط در زمان فرا رسیدن زایمان ممکن است خونی شود. بنابراین در صورتی که دردهای منظم و لکه‌های خونی مشاهده کردید بدانید که فرزندتان در راه است. 

تغذیه در هفته سی و هفتم بارداری

هفته‌های آخر بارداری واقعا هیجان انگیز است، اما می‌تواند به بی‌خوابی شبانه منجر شود. برای جلوگیری از بی خوابی باید به مواد غذایی خود اهمیت بدهید. به این چند نکته‌ توجه کنید:

-شام زیاد شما را سنگین و خواب آلود می‌کند اما زمان خواب شما را به تعویق می‌اندازد و باعث اختلال در الگوی خواب می‌شود. به جای آن، سعی کنید بیشترین مقدار غذای خود را قبل از عصر و برای شام یک وعده غذای سبک انتخاب کنید.

-یک ساندویچ سبک و مقوی مانند کراکر به همراه پنیر کم چرب و میوه یا ماست کم چرب با نان تست و کره سیب بخورید. پس از خوردن این مواد، برای دراز کشیدن، حداقل یک ساعت صبر کنید. این مواد به سرعت هضم می‌شوند و شما می‌توانید پس از آن به راحتی استراحت کنید.