عوامل موثر بر تعیین جنسیت فرزند

عوامل موثر بر تعیین جنسیت فرزند : بر ‌اساس پژوهش‌ های جدیدی که در دو دانشگاه هلند صورت گرفته، مادرانی که خوراکی‌ هایی سرشار از کلسیم و منگنز می ‌خورند، شانس بیشتری برای به دنیا آوردن دختر دارند.

از بین بانوانی که در این پژوهش ‌ها شرکت کردند، هشتاد درصد پس از پیروی از چنین رژیمی (البته نه هفته پیش از لقاح جنین)، دختری را به دنیا آوردند. این نظریه بیان می‌کند که تمرکز مکمل های خاصی در خون بانوان، آمادگی تخمک را برای قبول اسپرممردانه (اسپرم‌هایی که کروموزوم Y را حمل می‌کنند) یا اسپرم زنانه )حمل کننده‌های کروموزوم X) بالا می‌برد.

گر چه پژوهشگران معتقدند رژیم غذایی بیشترین تاثیر را در جنسیت نوزاد دارد، ولی زمان بندی آمیزش نیز در این مسئله است. در این پژوهش‌ ها به زوج‌ ها گفته شد که برای داشتن فرزند دختر (به این علت که اسپرم زنانه نسبت به اسپرم مردانه برای رسیدن به تخمک به زمان طولانی‌تری نیاز دارد)، سه تا چهار روز پیش از تخمک‌ گذاری آمیزش کنند. برای داشتن فرزند پسر، بهتر است در زمان تخمک‌ گذاری آمیزش کنند.

در ادامه با بعضی از روش‌های تعیین جنسیت فرزند آشنا می‌شوید:

تاثیر زمان بندی آمیزش بر جنسیت فرزند

با اینکه نظرات متفاوتی راجع به کارآمد بودن روش‌ های مختلف تعیین جنسیت وجود دارد، ولی بهترین نظریه ای که تا به حال شناخته شده است، توسط دکتر لاندروم شتل در سال ۱۹۷۰ بیان شده است. وی معتقد است برای داشتن فرزند دختر، باید از آمیزش جنسی در محدوده زمانی تخمک‌ گذاری پرهیز کرد. یافته های تازه دانشمندان هلندی نیز این نظریه را تائید کرده اند. دکتر شتل ادعا می‌ کرد با پیروی کردن از این زمان بندی آمیزش احتمال تولد نوزاد دختر تا ۷۵ درصد افزایش می یابد.

تاثیر وضعیت دخول بر جنسیت فرزند

بر اساس گفته‌ های دکتر شتل، اگر برای داشتن فرزند دختر تلاش می‌ کنید، بهتر است آمیزش را در وضعیت خانم در زیر و آقا در رو انجام دهید. در حالی‌ که دخول از پشت بهترین وضعیت برای داشتن فرزند پسر است، چرا که وضعیت دخول در این حالت ژرف‌ تر خواهد بود و اسپرم مردانه (که توان ماندگاری کمتری نسبت به اسپرم زنانه دارد) نزدیک‌ به دهانه رحم قرار می‌ گیرد.

توجه به ارگاسم زنان و ترشحات قلیایی واژن برای تعیین جنسیت فرزند

بانوان مقدم هستند. در صورتی‌ که برای داشتن فرزند پسر تلاش می ‌کنید، رسیدن به نقطه اوج هم زمان زن و شوهر یا ارگاسم زودتر زن، ترشحات قلیایی واژن را افزایش می ‌دهد. در واقع ترشحات قلیایی واژن که با رسیدن به نقطه اوج ایجاد می ‌شوند، اسپرم را به سمت دهانه رحم به پیش می ‌راند. در این حالت اسپرم‌ هایی که کروموزوم Y را حمل می ‌کنند، شانس بیشتری برای بارور کردن تخمک خواهند داشت. از نظر متخصصین رسیدن به چندین نقطه اوج توسط بانوان، پیش از رسیدن آقایان به نقطه اوج، بهترین حالت ممکن برای لقاح فرزند پسر خواهد بود. البته برای داشتن فرزند دختر لازم است بانوان به نقطه اوج نرسند. یعنی به علت محیط قلیایی واژن هنگام رسیدن به نقطه اوج، امکان جایگاه مطلوب اسپرم زنانه کاهش خواهد یافت.

چه عواملی در تعیین جنسیت جنین موثر است؟

نقش فصل های سال برای آمیزش و تعیین جنسیت فرزند

برای این که فرزند دختر داشته باشید، بهتر است نزدیکی را با هدف بچه دار شدن به فصل بهار موکول کنید. در حقیقت، فروردین بهترین ماه برای لقاح جنین دختر است. اگر دوست دارید پسر دار شوید بهتر است نزدیکی با هدف بچه دار شدن را به فصل پاییز موکول کنید. بر اساس آمار، پسرها در برابر عفونت‌ ها ضعیف ‌ترند به همین خاطر این روش طبیعی از تاثیر میکروب‌ های پاییزی بر نوزادان پسر، جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی موثر بر جنسیت فرزند

  • برای دختردار شدن مواد غذایی زیر را بخورید:

پنیر، شیر، ماست، سبزیجات، سالاد، کنسرو ساردین، هندوانه، خربزه، طالبی، کلم بروکسل، پودینگ برنج.

  • برای پسردار شدن مواد غذایی زیر را بخورید:

موز، سیب‌ زمینی کبابی، استیک، سیب ‌زمینی سرخ شده، گوشت بره، همبرگر، ساندویچ بوقلمون.

چند نمونه از تلاش های زوجین برای تعیین جنسیت فرزند خود:

۱- خانمی که در آرزوی داشتن فرزند دختر، تمام تلاش خود را بکار گرفته بود تا با تولد یک دختر، زندگیش سرشار از دوستی و محبت گردد، سرانجام با انجام سونوگرافی آرزوی دیرینه او یعنی داشتن یک دختر به واقعیت تبدیل شد. آیا این مسئله می‌تواند بخاطر پیروی او از رژیم مخصوص ” بارداری دختر” باشد؟ این خانم ۳۶ ساله نمک را از رژیم غذایی خود حذف کرد و رژیم کم‌چرب بدون کربوهیدرات‌ خود را با رژیمی پر چرب و سرشار از مواد لبنی جایگزین کرد. به نظر دیوانه‌ وار می‌ آید؟ شاید هم این ‌طور نباشد.

۲- همیشه عاشق داشتن فرزند پسر بودم، اما درست زمانی‌که من و همسرم تصمیم گرفتیم فرزند دومی داشته باشیم، متوجه شدم که این بار به شدت دختر می خواهم. به همین خاطر شروع به مطالعه و تحقیق کردم و متوجه شدم که اگر پنج روز پیش از زمان تخمک‌ گذاری آمیزش کنیم، احتمالا صاحب فرزند دختر می‌ شویم. زمان عادت ماهیانه خود را حساب کردم و در طول ماه برای تشخیص زمان تخمک‌ گذاری، در جست و جوی تغییرات ترشحات واژنی خود بودم. سرانجام حدود پنج روز پیش از تخمک ‌گذاری، تصمیم به لقاح جنین گرفتیم، سپس طی زمان تخمک‌ گذاری به طور کل از آمیزش پرهیز کردم. پس از دو ماه تلاش، باردار شدم و وقتی آزمایش نشان داد که او یک دختر است، در آسمان‌ها پرواز می‌ کردم.